כללים לאכילה נכונה "ואכלת ושבעת"

מגיל צעיר מחנכים אותנו לאכול בפה סגור (זה מנומס), לסיים מהצלחת (כדי שנשבע), לא לאכול בסלון (זה מלכלך) ועוד מגוון רחב של חוקים חשובים.

ישנם מספר כללים, שתפקידם לשמור על בריאות הגוף ומערכת העיכול. דווקא כללים אלה אינם זוכים להתייחסות מספקת, בין אם מחוסר ידיעה ובין אם משום שלחלקנו הם נראים מובנים מאליו ודווקא בשל כך נזנחים.

להלן מספר כללים פשוטים מתוך הספר "תרופות סבתא" הקלים ליישום, לאכילה נכונה ובריאה. הקפדה עליהם משפרת את פעילות מערכת העיכול ומאפשרת לגוף לקבל את האנרגיה לה הוא זקוק. 

תן כבוד לאוכל - חשוב להקפיד שכל ארוחה (גם מזון מהיר) תיעשה בישיבה מלאה, לצד השולחן, ולא בעמידה או בהליכה.

אין משוחחים בשעת הסעודה - כולנו מכירים כלל זה אך לא תמיד טורחים ליישמו. חשוב מאד להתרכז במזון הנכנס לפינו (וזה גם בטיחותי יותר). הימנעו בשלב הלעיסה משיחות, מקריאות ביניים ובעיקר מויכוחים או מריבות.

שתיה - מומלץ לא לשתות כלל במהלך הארוחה, למעט כוס יין. את שאר המשקאות (מים, משקאות קלים) רצוי לשתות כשעה לאחר הארוחה.

לעיסה נכונה - הלעיסה היא שלב חשוב במיוחד בתהליך העיכול. השיניים הקדמיות חותכות את המזון, האחוריות טוחנות אותו - והרוק המופרש בזמן הלעיסה יוצר עיסה רכה וניתנת לבליעה. לא כל אוכל מרוסק הוא בהכרח מוכן לעיכול, וחשוב ללעוס שוב ושוב עד שהאוכל רך.

לאט אבל בטוח – עצה משפחתית של "תרופות סבתא" ללעיסה נכונה: כשמספר בני משפחה אוכלים יחדיו, הקפידו לשבח דווקא את האדם (או הילד) שמסיים לאכול אחרון. זכרו: ככל שתלעסו יותר, כך התועלת שגופכם יקבל מן האוכל הנכנס אליו תהיה רבה יותר, ואתם תוכלו להסתפק בכמות מועטה יותר של מזון. עדיף שתאכלו מעט ותלעסו הרבה, מאשר שתאכלו הרבה ותלעסו מעט.

הקפידו על הפוגות - מפעם לפעם, במהלך הארוחה, יש להניח את הסכו"ם בצד ולאפשר לגוף לנוח (זו הזדמנות נהדרת לשוחח ולצחוק). המתינו מספר דקות ורק לאחר מכן המשיכו באכילה.

בדקו את עצמכם - לפעמים רצוי להניח מולכם מראה בזמן הארוחה (לא בארוחה משפחתית, כמובן...). כך תוכלו לראות כיצד אתם אוכלים, האם אתם לועסים מהר מדי וכיו"ב. תרופות סבתא אומרת, לאחר מספר תרגולים ו"תיקונים", אופן האכילה שלכם ישתפר מאליו.

לסיכום: המזון הנכנס לפינו הוא המניע את גופנו (מוזמנים לקרוא עוד בספר "תרופות סבתא"). יש להתייחס לפעולת האכילה ברצינות ובכבוד, על-מנת להביא לניצול מירבי של האוכל והאנרגיה האצורה בו - ולגוף בריא, חזק ועמיד יותר. 
אז שיהיה בתיאבון - ובבריאות!

Comments

Popular posts from this blog

תרופות סבתא לכאבי גרון

טיפים להנקה קלה יותר - להניק ולהעניק

תרופות סבתא לכינים